Alla inlägg under februari 2009

Av Jasmine - 28 februari 2009 15:19

Ikväll är det fest, fy faaan vad skoj det ska bli! Ser fram emot kvällen som tusan!! Tack Linda för att du är barnvakt åt Adrian!! Hos dej vet jag att våran lilla guldklimp kommer ha det bra!!

Nu ska jag fortsätta med maten och sen måste jag börja fixa allt!!


Puss och Kram hela dan!!

Av Jasmine - 23 februari 2009 21:46

Dessa jobbiga måndagar.. kan man inte bara hoppa över dom!?

Dagen började med att man knappt tog sig upp ur sängen, men när man kom till lernia piggnade man till lite bättre. Svetsade en del och insåg till sist med Jennies hjälp att jag gjorde HELT fel! Jag pendlade roten vilket man inte ska göra så det vart såklart ingen genombränning alls.. smart smart :P

Var tvungen att bege mig hemåt nångång före 13 då jag åkte på en härligt uppiggande migrän.. så jag sov ett par timmar.. min älskling var så fin.. han drog ner persiennerna.. släckte alla lampor och bäddade ner mig med filtar i soffan. Har aldrig varit med om att ha en så omtänksam partner som han och jag älskar det! Jag måste säga tredje gången gillt, nu har jag hittat mitt livs kärlek!! *lycklig*


Har som vanligt fått försöka hantera min Liz och hennes j*vla sexårs trots idag, SATAN säger jag bara, jag fattar inte att min lilla tjej kan bete sig så här.. vi bråkar varje dag och det förstör så himla mycket. Idag satt hon och grät inne på sitt rum och ville åka till sin pappa för jag och kärlek är SÅ elaka hela tiden som inte låter henne göra vad hon vill.  Men då hon anser att regler är helt fel så reagerar hon med att smälla i dörrar, skrika, sparka och slå på väggar och sin säng. Hur ska man hantera det utan att skrika på henne eller ta tag i henne? Det är inte ett sätt jag vill uppfostra mina barn på, så man står bara på ruta ett och vet inte vad man ska göra riktigt. Man tjatar och säger åt henne hela tiden.. plockar bort hennes DS, skickar in henne på rummet.. men det hjälper inte. Kanske man bara ska sätta öronproppar i öronen och vänta ut henne och hoppas på att det snart blir bättre...?


Jossan, jag och micke har suttit ikväll och gjort en läxa som hon hade till imorgon.. hon skulle komma på så många bra egenskaper hos en människa som möjligt.. och hon fick såklart ta hjälp av oss. Vi kom fram till 108 st. Jag trodde inte att man kunde komma på så mycket.. men tydligen så fixade vi biffen! Hoppas att hon har mest i hela klassen för då vinner hon tydligen ett pris =D


Nu ska jag ta och duscha och sen ska vi krypa i säng för imorrn är det dags för skola igen!


Natti natti!

Av Jasmine - 22 februari 2009 20:19

Ja då sitter man här denna söndag kväll och ska klottra sina första rader i nya bloggen. Ska bli intressant och se hur ofta jag kommer skriva, har aldrig varit den som skriver "dagbok".


Den här helgen har som alla andra helger gått alldeles för fort!

I fredags efter skolan var vi på kalas och sen färgade jag mitt hår så nu är jag mig själv igen och har återgått till att vara mörkhårig, konstigt att man inte passar i att vara blond när man egentligen ska vara mörkblond.

Lördagen passerade illa kvickt med ett besök nere i paksu och en avslutning med att kolla film med Linda och Danne. Kollade filmen Patrik 1,5 som tydligen har fått bra recentioner... och den var väl helt okej.. tyckte iaf jag.. ja och kanske linda.. men grabbarna verkade inte direkt förtjusta i gos scenerna mellan gaysnubbarna i filmen =D


Även denna dag gick fort, chillade på förmiddagen och sen var vi på kalas IGEN (3e denna vecka).. krubbade lite skräpmat när vi kom hem och sen kom Ante från svetsutbildningen och hans familj på besök. Det var skoj att se hans grabb och våran grabb ha babytalk och käka rån tillsammans. Kanske de blir polare! =P


Nu ska jag njuta av de sista timmarna med älskling innan man ska hoppa i säng och kliva upp vid 5.15 det är ju fan inte mänskligt!!! Men men vad måste man inte göra för att skaffa sig ännu en utbildning och öka chansen till att få ett bra jobb med bra pengar som rullar in på kontot. Längtar som fan till den dagen kommer!!! Nu får man i princip mumsa på dammråttor för att fylla magen så man inte blir smal.. hahaha.. livet är härligt!


Nå då var första inlägget fixat, så nu kan man ju hoppas på att det blir fler!


Tjingeling!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards